КП "Ольшанське": РОЗ`ЯСНЕННЯ ЩОДО АБОНЕНТСЬКОЇ ПЛАТИ
ШАНОВНІ СПОЖИВАЧІ !
З 1 січня 2025 року усім споживачам комунальних послуг що мають індівідуальні договори з КП «Ольшанське» на централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, управління відходами (збирання та вивезення твердих побутових відходів), утримання багатоповерхових будинків нараховуватиметься абонентська плата за кожну з послуг.
РОЗ`ЯСНЕННЯ ЩОДО АБОНЕНТСЬКОЇ ПЛАТИ:
Нормативно-правові документи, які передбачають і регулюють плату за абонентське обслуговування:
- Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 №2189.
- Постанова КМУ № 690 (зі змінами), якою затверджені нові «Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення» та Типові договори про надання послуг.
- Постанова КМУ № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг.
- Постанова КМУ № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги.»
Плата за абонентське обслуговування це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за ІНДИВІДУАЛЬНИМ ДОГОВОРОМ ПРО НАДАННЯ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (далі –індивідуальний договір) що включає відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахування та стягненням плати за спожиті комунальні послуги (без обслуговування та заміни вузлів комерційного обліку води, обслуговування та ремонту внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення), а також за виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами.
Відповідно до постанови КМУ № 808 плата за абонентське обслуговування споживачів застосовується. окремо до кожної з послуг, що споживається абонентом.
З 01.01.2025 плата за абонентське обслуговування застосовується підприємством до усіх споживачів: юридичних осіб (включаючи бюджетні установи незалежно від їх розташованості (у окремих будівлях, у багатоквартирних будинках) та населення (населення приватного сектору, розташованого у окремих будівлях; населення у багатоквартирних будинках), з якими укладені індивідуальні договори про надання послуг (у паперовому варіанті або у варіанті публічних договорів приєднання).
Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою (тому не затверджується органом місцевого самоврядування), тому згідно з Постанови КМУ № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг», держава регулює її граничний рівень, який залежить від прожиткового мінімуму і на 01.01.2024 складає 42,94 грн.
Відповідно до законодавства України, розмір плати за абонентське обслуговування затверджується внутрішнім наказом по підприємству та визначається виконавцем комунальних послуг за їх фактичними витратами у розрахунку на 1 абонента/міс.
Абонентська плата нараховується у фіксованому розмірі і незалежно від того користувалися послугою чи ні. Абонентська плата нараховується на один особовий рахунок незалежно від кількості мешканців та об’єму споживання, і сплачується щомісячно. Плата за водопостачання та водовідведення, плата за управління відходами (збирання та вивезення) та квартплата заходитимуть на один особовий рахунок, сума абонплати додається до суми за послугу в одну квитанцію, і тоді підприємство вже самостійно розділятиме ці послуги, тому в разі неповної оплати, спочатку розноситься оплата за абонентське обслуговування, а потім платіж розподіляється на послуги пропорційно нарахуванню.
На абонплату надається державна субсидія.
До плати за абонентське обслуговування включаються:
- абонентський супровід (здійснення обліку обсягу спожитих послуг, нарахування плати за спожиті послуги, переоформлення особових рахунків, реєстрація приладів обліку та споживачів, обробка отриманої інформації про показники лічильників, періодична перевірка приладів обліку та переданих показників, програмне забезпечення для ведення обліку нарахувань);
- оплата послуг банків та інших установ з приймання та перерахування коштів споживачів згідно укладених договорів з банками;
- звірку даних, виготовлення довідок на продаж, відчуження, отримання субсидій і пільг;
- інформування управлінь соціального забезпечення та пенсійного фонду
При цьому звертаємо увагу, що витрати на проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів комерційного обліку, що забезпечують індивідуальний облік відповідної комунальної послуги у приватних будинках (приміщеннях) та у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку (квартирні лічильники води) не включаються до складу плати за абонентське обслуговування та здійснюється за рахунок власників таких вузлів обліку (споживачів комунальних послуг).
Наслідки несплати Плати за абонентське обслуговування:
- обмеження/припинення надання послуг;
- відмова у призначенні субсидій;
- зміна порядку нарахування пільг з оплати комунальних послуг;
- нарахування пені;
- стягнення заборгованості у судовому порядку.
Плата за абонентське обслуговування може не нараховуватись у таких випадках:
- споживачам багатоквартирних будинків, які визначилися з моделлю договору шляхом прийняття такого рішення загальними зборами співвласників багатоквартирного будинку і обрали наступні договірні відносини:
- за колективним договором про надання відповідних комунальних послуг;
- договір колективного споживача про надання відповідних комунальних послуг;
- у разі відмови споживача від користування послугами з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і від’єднання від мереж за його письмовою заявою.
За всіма іншими договорами сплачується абонентська плата.